OPPSKRIFT: Dritgod gulrotsuppe

Dette tror jeg er , ikke bare den beste suppa jeg noen gang har lagd, men den beste suppa jeg noen gang har smakt! Til og med bedre enn Mammas blåskjellsuppe, og DET skal litt til.

Fant denne oppskriften som jeg gikk ut fra.

Ingredienser:

Ca. 400 g gulrøtter, skjært i biter

1 stor løk

Olje/smør til steking

1 buljongterning (grønnsaks- eller kyllingbuljong)

Bittelitt fersk ingefær

Salt og pepper

Noen dråper Tabasco

Fremgangsmåte:

Skjær løk i biter og stek den myk i olje eller smør i en kjele. Ha i ingefær og stek den litt også.

Ha gulrotbitene i kjelen sammen med løken og ingefæren. Hell vann over så det dekker gulrøttene og sleng oppi buljongterningen.

Kok til gulrøttene er møre.

Sil av vannet i en annen beholder. Spe litt og litt vann mens du moser gulrøttene og løken med en stavmikser. Jeg brukte alt vannet, men se litt ann hvor tykk du vil ha suppa.

Ha i noen dråper Tabasco og smak til med salt og pepper.

DSC_0092

Enjoy! <3

Legg igjen en kommentar

