OPPSKRIFT: Superenkel omelettpizza

Fikk denne fantastiske idèen fra bloggen Trening, bodefitness og fordommer. Genialt til frokost, men funker fint som lunsj eller middag også. Det er superkjapt og superenkelt. Og supergodt!

Ingredienser:

2-3 egg

Litt smør til steking

Valgfritt fyll

Ost

Krydder

Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 200 grader.

Visp forsiktig sammen 2-3 egg. Du trenger bare nok til å fylle bunnen i en stekepanne.

NB! Mange tror egg blir luftigere jo mer man visper. Det er feil. Bare rør forsiktig med en gaffel til plomme og hvitte er blandet, det holder lenge ;)

Smelt litt smør i en stekepanne og ha i eggene. Sett på lokk og stek til alt er stivt.

Ha eggebunnen over på et stekebrett kledd med bakepapir.

Ha på ønsker fyll. Jeg brukte skinke, paprika og parmesan.

Krydder og ost, og popp inn i ovnen. Stek til osten er smeltet, ca. 10-15 min.

Topp med fersk basilikum, om du har! :)

This slideshow requires JavaScript.

Enjoy! <3

Comments
2 Responses to “OPPSKRIFT: Superenkel omelettpizza”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Omelettpizza! Fant denne oppskriften som jeg måtte teste til frokost i dag og det ble jo bare SÅ godt! Hadde skinke og paprike som fyll, masse ost oppå, også fersk basilikum! Men merker jeg har blitt vant til en stort porsjon proteinlapper til frokost hver dag, for på trening i dag, etter frokost, ble jeg skikkelig slapp og merket at jeg hadde mindre å gi enn normalt. […]

  2. […] for omelettpizza i dag også jeg. I dag laget jeg ekstra stor, med bunn av 4 egg. Som fyll hadde jeg paprika, chili, […]



Legg igjen en kommentar

