OPPSKRIFT: Grønnsakssuppe med karri og kokosmelk

Fikk med meg endel grønnsaker fra Mamma i dag, så tenkte å bruke de i en grønnsakssuppe. Dette er en av de få oppskriftene her som et laget helt ut fra mitt eget hode, og jeg må si jeg ble meget fornøyd med resultatet! :) Supergod, sunn og HOT suppe!

Bruk de grønnsakene du vil, hva som helst kan brukes. På ingrediens-listen står det jeg brukte.

Ingredienser:

1 løk

1 liten purre

3 fedd hvitløk

1/2 squash

1 blomkål

1 paprika

1 chili

1 buljongterning løst opp i 5 dl kokt vann

1 boks (400 ml) kokosmelk

1 ss curry paste

Olje til steking

Fremgangsmåte:

Kutt grønnsakene og ha i en kaserolle. Begynn med løk, purre og hvitløk og la det få steke litt før du har i resten. Ha i paprika til slutt. La det få steke litt.

Ha i curry paste.

Løs opp buljongterningen i 5 dl kokt vann, og ha i gryta. La grønnsakene få koke seg gode og møre.

Ha oppi kokosmelken.

Hvis du har stavmikser, kjør noen ganger rundt i kaserollen og mos grønnsakene. Jeg brukte food processor og måtte mose i 3 omganger, men det gikk fint. Ha da alt tilbake i kaserollen, gi det et kjapt oppkok og server.

This slideshow requires JavaScript.

Enjoy! <3

Comments
2 Responses to “OPPSKRIFT: Grønnsakssuppe med karri og kokosmelk”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Grønnsakssuppe med karri og kokosmelk. […]

  2. […] Grønnsakssuppe med karri- og kokosmelk. […]



Legg igjen en kommentar

