OPPSKRIFT: Gulrotbrød

Dette er en helt egen oppskrift som jeg mikset sammen i kveld, og jeg må si det ble ganske godt :) Om du ikke har både kokos- og mandelmel, kan du sikkert bruke en av de, eller noen annen type mel. Og om du ikke har alle krydderne, gjør ikke det noe, jeg bare tok … Les videre

OPPSKRIFT: Dritgod gulrotsuppe

Dette tror jeg er , ikke bare den beste suppa jeg noen gang har lagd, men den beste suppa jeg noen gang har smakt! Til og med bedre enn Mammas blåskjellsuppe, og DET skal litt til. Fant denne oppskriften som jeg gikk ut fra. Ingredienser: Ca. 400 g gulrøtter, skjært i biter 1 stor løk … Les videre

OPPSKRIFT: Bakt søtpotet med crème fraîche-fyll

Søtpoteten er fantastisk. Den ligner på en stor potet, men er faktisk ikke i slekt med poteten. Jeg syns smaken kan minne om en blanding av potet og gulrot. Veldig, veldig god. Mye bedre enn vanlig potet :) 100 gram søtpotet inneholder bare 86 kcal, 0,1 gram fett, 20 gram karbohydrater og 1,6 gram protein. … Les videre

OPPSKRIFT: Superenkel omelettpizza

Fikk denne fantastiske idèen fra bloggen Trening, bodefitness og fordommer. Genialt til frokost, men funker fint som lunsj eller middag også. Det er superkjapt og superenkelt. Og supergodt! Ingredienser: 2-3 egg Litt smør til steking Valgfritt fyll Ost Krydder Fremgangsmåte: Sett ovnen på 200 grader. Visp forsiktig sammen 2-3 egg. Du trenger bare nok til … Les videre

OPPSKRIFT: Sjokoladeis

Denne MÅ DU PRØVE!!!! Sykt godt! Vil ha mer, vil ha mer… :) Fant oppskriften på bloggen Discipline Your Dedication. Ingredienser: 100 g mager vaniljekesam 0,5 dl helmelk 1 ss kakaopulver (100%) 15 g sjokoladeprotein 10 dråper Stevia sjokolade Fremgangsmåte: Bland alt i en boks som kan fryses. Kakaopulveret kan være litt vanskelig å blande … Les videre

OPPSKRIFT: Rundstykker

Fant denne oppskriften på Ingrid sin blogg, og jeg må bare si at dette må være de BESTE lavkarbo-rundstykkene jeg har smakt! Yum! Takk for oppskriften, Ingrid! ;) Var nesten tom for sesamfrø, så tok litt ekstra solsikkefrø. Ingredienser: 30 g sesamfrø 170 g solsikkefrø 5 ss mandelmel 3 ss Fiberhusk 2 ss kruskakli 1 … Les videre

OPPSKRIFT: Kremet spinat

Veldig godt og enkelt tilbehør til f.eks. koteletter ;) Inspirasjon er hentet fra bloggen Trening, bodyfitness og fordommer. Ingredienser: Fersk spinat Crème fraîche eller kesam Dijonsennep Soyasaus Sitronsaus Sukrinmelis Salt og pepper Fremgangsmåte: Hakk spinat og ha i en bolle. Ha i passe mengde crème fraîche eller kesam, og bland. Smak til med resten av … Les videre

OPPSKRIFT: Noras frozen berry dream

Fant denne fantastiske oppskriften på bloggen FitnessNora. Utrolig godt med is som faktisk smaker ordentlig is! Sleng den i frysern før trening, så har du en deilig liten snack når du kommer tilbake :) Ingredienser: Vaniljekesam Frosne bær Sunn  frokostblanding, eller hjemmelaget granola, som jeg brukte :) (Stevia vanilje) Fremgangsmåte: Bland alt og ha enten … Les videre

OPPSKRIFT: Enkle mandelkjeks

Fant denne oppskriften på bloggen Fitnessmil og måtte bare prøve å lage disse kjeksene. Men jeg forstår virkelig ikke hvordan hun klarte å lage kjeks med bare 10 g olje. Jeg hadde i mye mer, pluss vann. Men så ble resultatet bra da, så da spiller det jo ingen rolle ;) Ingredienser: 50 g mandelmel … Les videre

OPPSKRIFT: Granola

Funnet ut at jeg godt kan få i meg litt mer nøtter og sånn, så i dag lager jeg jammen meg granola! Og jeez louise, det ble godt! Stjal hovedsaklig oppskriften herfra, men har gjort endel endringer bl.a. på mål. Det er virkelig ikke nødvendig å følge nøyaktige mål, men skriver ned hva jeg brukte likevel. … Les videre